Algemene voorwaarden
Artikel 1 Definities
-
StriveForBetter Coaching: StriveForBetter Coaching, gevestigd te 5037EH, KvK-nummer 93057873.
-
Klant: degene met wie StriveForBetter Coaching een overeenkomst is aangegaan.
-
Partijen: StriveForBetter Coaching en Klant samen.
-
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 Toepasselijkheid
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens StriveForBetter Coaching.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 Prijzen
-
StriveForBetter Coaching hanteert prijzen in euro?s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
-
StriveForBetter Coaching moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
-
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
-
StriveForBetter Coaching mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
-
StriveForBetter Coaching zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
-
Een consument mag de overeenkomst met StriveForBetter Coaching opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 Betalingen en betalingstermijn
-
StriveForBetter Coaching mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 100% van het afgesproken bedrag verlangen als deze contant betaald dient te worden.
-
Door ondertekening van het incasso machtigingsformulier geeft u toestemming aan StriveForBetter Coaching om doorlopende incasso-machtigingen te sturen naar uw bank om een bedrag van uw rekening af te schrijven en aan uw bank om doorlopend een bedrag van uw rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van StriveForBetter Coaching
-
De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
-
De betalingstermijnen die StriveForBetter Coaching hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat StriveForBetter Coaching aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
-
StriveForBetter Coaching mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 Gevolgen te late betaling
-
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag StriveForBetter Coaching de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
-
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan StriveForBetter Coaching.
-
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
-
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag StriveForBetter Coaching zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
-
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van StriveForBetter Coaching op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
-
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door StriveForBetter Coaching, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 Herroepingsrecht
-
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
-
de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
-
het een spoedreparatie betreft
-
het weddenschappen of loterijen betreft
-
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht door gebruik te maken van de volledig geleverde online diensten of het inzien hiervan.
-
het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
-
-
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
-
zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
-
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
-
-
De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar Info@SFBcoaching.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van StriveForBetter Coaching, www.SFBcoaching.nl.
Artikel 7 - Verzekering
-
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
-
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
-
zaken van StriveForBetter Coaching die bij de Klant aanwezig zijn
-
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
-
-
De Klant geeft op eerste verzoek van StriveForBetter Coaching de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 8 Garantie
-
Wanneer de Klant en StriveForBetter Coaching een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor StriveForBetter Coaching enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 9 Uitvoering van de overeenkomst
-
StriveForBetter Coaching voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
-
StriveForBetter Coaching mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
-
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
-
De Klant moet ervoor zorgen dat StriveForBetter Coaching op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
-
Zorgt de Klant er niet voor dat StriveForBetter Coaching tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 10 Informatieverstrekking door de Klant
-
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan StriveForBetter Coaching.
-
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
-
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert StriveForBetter Coaching de betreffende bescheiden.
-
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door StriveForBetter Coaching redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 11 Duur overeenkomst dienst
-
De overeenkomst tussen StriveForBetter Coaching en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
-
Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 12 Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
-
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen na de minimale contractsperiode die is aangegaan, met een opzegtermijn van 1 maand
-
Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 13 Intellectueel eigendom
-
StriveForBetter Coaching behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
-
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van StriveForBetter Coaching aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 14 Geheimhouding
-
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van StriveForBetter Coaching ontvangt geheim.
-
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende StriveForBetter Coaching waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan StriveForBetter Coaching schade kan berokkenen.
-
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
-
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
-
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
-
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
-
-
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 15 Boetebeding
-
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan StriveForBetter Coaching voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
-
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 1.000.
-
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 5.000
-
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
-
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
-
StriveForBetter Coaching mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 16 Vrijwaring
-
De Klant vrijwaart StriveForBetter Coaching tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door StriveForBetter Coaching geleverde producten en/of diensten.
Artikel 17 Klachten
-
De Klant moet een door StriveForBetter Coaching geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
-
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant StriveForBetter Coaching daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
-
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming StriveForBetter Coaching hiervan op de hoogte stellen.
-
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat StriveForBetter Coaching hierop gepast kan reageren.
-
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en StriveForBetter Coaching.
-
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat StriveForBetter Coaching andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 18 Ingebrekestelling
-
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan StriveForBetter Coaching.
-
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling StriveForBetter Coaching ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 19 Aansprakelijkheid Klant
-
Wanneer StriveForBetter Coaching een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 20 Aansprakelijkheid StriveForBetter Coaching
-
StriveForBetter Coaching is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
-
Wanneer StriveForBetter Coaching aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
-
StriveForBetter Coaching is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
-
Wanneer StriveForBetter Coaching aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 21 Vervaltermijn
-
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van StriveForBetter Coaching vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 22 Ontbinding
-
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer StriveForBetter Coaching toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
-
Is de nakoming van de verplichtingen door StriveForBetter Coaching nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat StriveForBetter Coaching in verzuim is.
-
StriveForBetter Coaching mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer StriveForBetter Coaching kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 23 Overmacht
-
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van StriveForBetter Coaching door de Klant niet aan StriveForBetter Coaching kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
-
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
-
een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
-
wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
-
stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
-
computervirussen
-
stakingen
-
overheidsmaatregelen
-
vervoersproblemen
-
slechte weersomstandigheden
-
werkonderbrekingen
-
-
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor StriveForBetter Coaching 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat StriveForBetter Coaching kan nakomen.
-
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als StriveForBetter Coaching de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
-
StriveForBetter Coaching hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer StriveForBetter Coaching hiervan voordeel heeft.
Artikel 24 - Wijziging overeenkomst
-
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en StriveForBetter Coaching de overeenkomst aanpassen.
Artikel 25 - Wijziging algemene voorwaarden
-
StriveForBetter Coaching mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
-
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag StriveForBetter Coaching altijd doorvoeren.
-
Ingrijpende wijzigingen zal StriveForBetter Coaching zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
-
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 26 - Overgang van rechten
-
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met StriveForBetter Coaching aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van StriveForBetter Coaching.
-
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 27 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
-
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
-
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat StriveForBetter Coaching bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 28 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
-
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en StriveForBetter Coaching is Nederlands recht van toepassing.
-
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van StriveForBetter Coaching is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en StriveForBetter Coaching, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 april 2024.
Artikel 1 Definities
-
StriveForBetter Coaching: StriveForBetter Coaching, gevestigd te 5037EH, KvK-nummer 93057873.
-
Klant: degene met wie StriveForBetter Coaching een overeenkomst is aangegaan.
-
Partijen: StriveForBetter Coaching en Klant samen.
-
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 Toepasselijkheid
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens StriveForBetter Coaching.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 Prijzen
-
StriveForBetter Coaching hanteert prijzen in euro?s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
-
StriveForBetter Coaching en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
-
StriveForBetter Coaching mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
-
StriveForBetter Coaching moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
-
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
-
StriveForBetter Coaching mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
-
StriveForBetter Coaching zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
-
Een consument mag de overeenkomst met StriveForBetter Coaching opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 Betalingen en betalingstermijn
-
StriveForBetter Coaching mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 100% van het afgesproken bedrag verlangen als deze contant betaald dient te worden.
-
Door ondertekening van het incasso machtigingsformulier geeft u toestemming aan StriveForBetter Coaching om doorlopende incasso-machtigingen te sturen naar uw bank om een bedrag van uw rekening af te schrijven en aan uw bank om doorlopend een bedrag van uw rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van StriveForBetter Coaching
-
De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
-
De betalingstermijnen die StriveForBetter Coaching hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat StriveForBetter Coaching aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
-
StriveForBetter Coaching mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 Gevolgen te late betaling
-
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag StriveForBetter Coaching de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
-
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan StriveForBetter Coaching.
-
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
-
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag StriveForBetter Coaching zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
-
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van StriveForBetter Coaching op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
-
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door StriveForBetter Coaching, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 Herroepingsrecht
-
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
-
de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
-
het een spoedreparatie betreft
-
het weddenschappen of loterijen betreft
-
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht door gebruik te maken van de volledig geleverde online diensten of het inzien hiervan.
-
het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
-
-
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
-
zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
-
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
-
-
De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar Info@SFBcoaching.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van StriveForBetter Coaching, www.SFBcoaching.nl.
Artikel 7 - Verzekering
-
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
-
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
-
zaken van StriveForBetter Coaching die bij de Klant aanwezig zijn
-
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
-
-
De Klant geeft op eerste verzoek van StriveForBetter Coaching de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 8 Garantie
-
Wanneer de Klant en StriveForBetter Coaching een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor StriveForBetter Coaching enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 9 Uitvoering van de overeenkomst
-
StriveForBetter Coaching voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
-
StriveForBetter Coaching mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
-
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
-
De Klant moet ervoor zorgen dat StriveForBetter Coaching op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
-
Zorgt de Klant er niet voor dat StriveForBetter Coaching tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 10 Informatieverstrekking door de Klant
-
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan StriveForBetter Coaching.
-
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
-
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert StriveForBetter Coaching de betreffende bescheiden.
-
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door StriveForBetter Coaching redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 11 Duur overeenkomst dienst
-
De overeenkomst tussen StriveForBetter Coaching en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
-
Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 12 Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
-
De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen na de minimale contractsperiode die is aangegaan, met een opzegtermijn van 1 maand
-
Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 13 Intellectueel eigendom
-
StriveForBetter Coaching behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
-
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van StriveForBetter Coaching aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 14 Geheimhouding
-
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van StriveForBetter Coaching ontvangt geheim.
-
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende StriveForBetter Coaching waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan StriveForBetter Coaching schade kan berokkenen.
-
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
-
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
-
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
-
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
-
-
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 15 Boetebeding
-
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan StriveForBetter Coaching voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
-
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 1.000.
-
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 5.000
-
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
-
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
-
StriveForBetter Coaching mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 16 Vrijwaring
-
De Klant vrijwaart StriveForBetter Coaching tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door StriveForBetter Coaching geleverde producten en/of diensten.
Artikel 17 Klachten
-
De Klant moet een door StriveForBetter Coaching geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
-
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant StriveForBetter Coaching daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
-
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming StriveForBetter Coaching hiervan op de hoogte stellen.
-
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat StriveForBetter Coaching hierop gepast kan reageren.
-
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en StriveForBetter Coaching.
-
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat StriveForBetter Coaching andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 18 Ingebrekestelling
-
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan StriveForBetter Coaching.
-
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling StriveForBetter Coaching ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 19 Aansprakelijkheid Klant
-
Wanneer StriveForBetter Coaching een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 20 Aansprakelijkheid StriveForBetter Coaching
-
StriveForBetter Coaching is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
-
Wanneer StriveForBetter Coaching aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
-
StriveForBetter Coaching is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
-
Wanneer StriveForBetter Coaching aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 21 Vervaltermijn
-
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van StriveForBetter Coaching vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 22 Ontbinding
-
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer StriveForBetter Coaching toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
-
Is de nakoming van de verplichtingen door StriveForBetter Coaching nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat StriveForBetter Coaching in verzuim is.
-
StriveForBetter Coaching mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer StriveForBetter Coaching kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 23 Overmacht
-
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van StriveForBetter Coaching door de Klant niet aan StriveForBetter Coaching kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
-
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
-
een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
-
wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
-
stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
-
computervirussen
-
stakingen
-
overheidsmaatregelen
-
vervoersproblemen
-
slechte weersomstandigheden
-
werkonderbrekingen
-
-
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor StriveForBetter Coaching 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat StriveForBetter Coaching kan nakomen.
-
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als StriveForBetter Coaching de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
-
StriveForBetter Coaching hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer StriveForBetter Coaching hiervan voordeel heeft.
Artikel 24 - Wijziging overeenkomst
-
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en StriveForBetter Coaching de overeenkomst aanpassen.
Artikel 25 - Wijziging algemene voorwaarden
-
StriveForBetter Coaching mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
-
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag StriveForBetter Coaching altijd doorvoeren.
-
Ingrijpende wijzigingen zal StriveForBetter Coaching zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
-
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 26 - Overgang van rechten
-
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met StriveForBetter Coaching aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van StriveForBetter Coaching.
-
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 27 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
-
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
-
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat StriveForBetter Coaching bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 28 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
-
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderligende overeenkomst tussen de Klant en StriveForBetter Coaching is Nederlands recht van toepassing.
-
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van StriveForBetter Coaching is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en StriveForBetter Coaching, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 april 2024.